Kattenverzekering: onze verzekeringen
De verschillende formules van de dierenverzekering laten u toe het gewenste terugbetalingspercentage te kiezen: 50%, 70% of 90% je dierenartskosten in geval van ziekte of ongeval (consult bij de dierenarts, hospitalisatie, chirurgie, radiologie, laboratoriumtest, enz.) en tussen € 20 en € 80 per jaar voor preventieve kosten (vaccinaties, antiparasitaire behandelingen, enz.). Er is geen medisch onderzoek nodig om je huisdier te verzekeren.
Onze kattenverzekeringsplannen aangepast aan jouw behoeften. Jij kiest het niveau van vergoeding voor je dierenartskosten: 50%, 70% of 90% en je kiest uit onze verschillende dekkingen.
De wachttijden worden vastgelegd om de goede gezondheid van je huisdier te bevestigen op het moment dat je een polis afsluit. Bij Santévet zijn dit de wachttijden: 48 uur voor een ongeval, 45 dagen bij ziekte, 6 maanden voor een operatie na een ziekte (evenals kosten die ontstaan bij het scheuren van de kruisbanden).
Je kunt onmiddellijk gebruik maken van het Preventiebudget nadat je de polis hebt afgesloten.
Wat vergoedt de kattenverzekering ?
Niet-voorzienbare kosten (ongeval en ziektes)
De verzekering betaalt alle niet-voorzienbare dierenartskosten in geval van ziekte of ongeluk binnen de grenzen van je jaarlijks plafond en volgens je formule. Dat kan variëren van € 2000 tot € 5000.
Voorzienbare kosten (preventieve zorg)
Preventieve medische zorgen die noodzakelijk zijn om je huisdier gezond te houden. Dit omvat vaccinaties, antiparasitaire behandelingen, ontwormen, castratie, hygiëneproducten, enz. Deze zorg is belangrijk en noodzakelijk om bepaalde veel voorkomende ziektes of infecties te beperken, maar ook om het welzijn van je kat te garanderen. Santévet vergoedt deze dierenartskosten met zijn Preventiebudget tot maximaal € 80/jaar.
Een pakket voor de vergoeding van preventieve zorg is inbegrepen in al onze dierenverzekeringen.
Wat en hoeveel wordt niet terugbetaald ?
Alle kosten die verband houden met een ziekte of een ongeval en de eventuele gevolgen die zijn ontstaan of vastgesteld voor het afsluiten van je polis of tijdens de wachttijden zijn niet gedekt door de polis van Santévet.
Hieronder vind je enkele voorbeelden:
- ingrepen die niet zijn uitgevoerd door een dierenarts die bij de Orde der dierenartsen is ingeschreven
- veel voorkomende ziekten waarvoor een vaccin bestaat (met uitzondering van chlamydiose bij katten).
- voortplanting en de gevolgen daarvan
- erfelijke of aangeboren ziekten en misvormingen en de gevolgen daarvan
Lees in onze Algemene Voorwaarden de andere uitzonderingen.
⚠️ Je huisdier moet geïdentificeerd zijn voordat je de kosten vergoed krijgt.
Voorbeelden van voorzienbare zorgen die worden terugbetaald door het Preventiebudget:
✔️ Vaccins ✔️Antiparasitaire behandelingen ✔️ Ontwormingen ✔️ Sterilisatie ✔️ checkup ✔️ identificatie
De volledige lijst wordt bepaald bij het opstellen van je verzekeringscontract.
Je moet je kat inschrijven voor zijn 8e verjaardag. Alle rassen worden geaccepteerd.
Vanaf welke leeftijd kan ik een kattenverzekering afsluiten?
Je kunt een huisdierenverzekering afsluiten vanaf de leeftijd van 2 maanden, ongeacht de gekozen formule. De inschrijving van je kat moet gebeuren voor zijn 8e verjaardag.
Santévet: de specialist in honden- en kattenverzekeringen in België sinds 2015.
CONCRETE GEVALLEN met Allie, een jonge Europeaan
Allie, een jonge Europeaan, en zijn verschillende behandelingen bij de dierenarts gedurende een jaar.
Afhankelijk van zijn karakter en leeftijd is de Europese kat behoorlijk speels en nieuwsgierig. Allie is nog jong, dus hij is een beetje een stuntman in huis en een avonturier als hij naar buiten gaat. Hij kan daar ook enkele virussen oplopen. De dierenartsrekening kan wel eens voor onaangename verrassingen zorgen. Laten we een totaal van € 402,80 nemen. Het bedrag dat Santévet vergoedt, hangt af van het vergoedingspercentage en het jaarlijkse eigen risico.
Mijn kattenverzekering bij Santévet: klanttevredenheid staat bij ons centraal
Bij Santévet staan we dicht bij onze klanten. Klant zijn bij Santévet betekent ook genieten van veel kwaliteitsdiensten! Santévet heeft een app waarmee je je declaraties direct online kunt indienen en volgen! Dat is eenvoudig, snel en veilig. Je kunt er ook alle informatie met betrekking tot jouw contract raadplegen.
Welke optie je ook kiest, al onze klanten genieten van Santévet Emergency, een gratis veterinaire dienstverlening 24/7. Met Santévet Emergency kun je 24/7 gratis een dierenarts bereiken. Geniet van zijn advies over het verlenen van eerste hulp aan je huisdier. Indien nodig word je doorverwezen naar de kliniek van dienst die het dichtst bij je in de buurt is.
Dankzij de Santévet-app kun je ook gebruik maken van de Payvet-service, gratis inbegrepen in al onze formules! Dankzij deze innovatieve service hoef je de dierenartskosten van je huisdier niet meer vooruit te betalen en wordt alleen het bedrag dat je nog moet betalen afgeschreven, in 3 gratis termijnen vanaf € 50.
Verzekeringsproduct "Santévet", onderworpen aan het Belgisch recht, met een looptijd van 12 maanden en stilzwijgende verlenging (behoudens opzegging overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen), onderschreven bij de verzekeraar AXA Belgium NV, een onderneming naar Belgisch recht.
Het product "Santévet" wordt verdeeld door Vetassur (onder het merk Santévet) en biedt dekking voor dierenartskosten in geval van ziekte of ongeval. Zoals bij elke verzekering bevat het contract beperkingen en uitsluitingen, zowel voor de gemeenschappelijke verzekeringswaarborgen als voor de specifieke regels naargelang de gekozen formule. De volledige lijst hiervan is terug te vinden in het Informatiedocument over het verzekeringsproduct (IPID) en in de Algemene Voorwaarden. Het is belangrijk om deze documenten aandachtig te lezen alvorens een eventuele onderschrijving van het contract.
Voor klachten kunt u contact opnemen met de Klachtendienst van Santévet via e-mail (reclamations@santevet.com) of per post (Santévet – Avenue Louise 523, 1050 Brussel).
Indien de voorgestelde oplossing u niet tevreden stelt, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen via e-mail (info@ombudsman-insurance.be) of per post (Ombudsman van de Verzekeringen, Square de Meeûs 35 bus 1, 1000 Brussel).